Hoe zorg je ervoor dat bezoekers klanten worden? Je mag ze best een beetje verleiden. Sterker nog: Als jij geen plan hebt om je klanten stap voor stap te verleiden om klant bij je te worden, is de kans groot dat ze onverrichter zake weer vertrekken. Zonde!
In de workshop tijdens de XXL dag van de Club van 25 leer je op welke laagdrempelige wijze je geïnteresseerden kennis kunt laten maken met jouw aanbod en hoe je daarmee je ideale klanten eruit filtert. Daarnaast neem ik je mee in de wereld van onbewuste beïnvloeding waardoor je je klanten net iets makkelijker over kunt halen!
Voor alle deelnemers en mensen die de workshop gemist hebben is mijn presentatie hier te downloaden in PDF formaat.
Online verleiden: doe je dat alleen op je website?
Nee! Het begint al daarvoor!
6 principes van onbewuste invloed
Voor als je iets meer achtergrondinformatie wilt:
Dit filmpje van Dr. R. Cialdini legt de 6 wetenschappelijk onderbouwde principes van invloed / overtuigen heel duidelijk uit:
http://www.youtube.com/watch?v=cFdCzN7RYbw
Invloed van kleuren
Over de invloed van kleuren is veel onderzoek gedaan. Op jullie speciale verzoek hierbij een paar links naar bronnen over de betekenis van kleuren:
- MarketingOnline – Zwart is ook een kleur (inclusief samenvatting)
- Infographic Betekenis van kleur in je logo
- Kleursymboliek op je website
Over klantbeoordelingen / testimonials
Meer lezen?
Als je meer wilt weten over online verleiden en onbewuste beïnvloedingstechnieken dan raad ik onderstaande boeken van harte aan om te lezen:
- Invloed door Dr. Robert Cialdini
Gaat in op de wetenschappelijk onderbouwde principes van onbewust invloed uitoefenen. - Verleiden op internet door Aartjan van Erkel
Interessant boek met veel praktijkvoorbeelden. Een must-read voor iedere ondernemer die serieus zelf met zijn website aan de slag wilt. - Predictably irrational door Dan Ariely
Over het irrationele gedrag van mensen dat gek genoeg wel vaak voorspelbaar is. - Hidden persuasion door Marc Andrews & Dr. van Leeuwen
Heel veel mooie praktijkvoorbeelden hoe onbewuste beïnvloedingstechnieken (33!) gebruikt worden in reclames.