Een paar weken geleden was ik bij Google Engage Academy in Amsterdam. Hier werden tips op het gebied van zoekmachinemarketing, remarketing en het verbeteren van je conversie gedeeld. Een zeer interessante dag die de moeite waard was. Ik zal in dit artikel een aantal tips voor een betere conversie delen.
Maak gebruik van the Fold
Plaats de belangrijkste actie(s) op je website boven de fold, dit is de denkbeeldige vouwlijn op je website, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de bovenste helft van een krant. In websitetermen is het dat gedeelte wat je direct ziet, je hoeft er niet voor te scrollen. Dit betekent natuurlijk niet dat je de bovenste helft dan maar vol moet proppen maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Gratis blijft een goede trigger
Tja, hier is eigenlijk geen uitleg voor nodig toch? Gratis trekt gewoon de aandacht, nog steeds!
Gebruik een Call-to-Action
Wat is de Call to action op je pagina? Wat wil je dat je bezoeker op je site gaat doen? Wat is de eerstvolgende actie? Zorg dat het duidelijk is, en zorg dat iedere pagina een call-to-action heeft.
Gebruik je 404 pagina’s
Je 404 pagina is de foutmeldingspagina die je ziet wanneer je een verkeerde link volgt. Vaak zijn dit heel onvriendelijke pagina’s, maar met een beetje werk en fantasie maak je hier alsnog klantvriendelijke pagina’s van!
Gebruik standaards als die er zijn
Maak het mensen niet te moeilijk, als er bepaalde standaards zijn kun je die maar beter gewoon gebruiken. Je kunt wel ontzettend hip willen doen en iets totaal anders willen qua indeling en gebruikswijze, maar mensen willen niet te veel nadenken, ze surfen liever op de semi-automatische piloot.
Gebruik de kijkrichting
Maak gebruik van de natuurlijke kijkrichting in je ontwerp. Denk bijvoorbeeld aan een persoon die naar iets kijkt, je blik wordt hier automatisch naar toegetrokken.
Vertrouwen in mensen
Mensen hebben vertrouwen in mensen, niet in anonieme organisaties. Maak hier gebruik van door ze te overtuigen dat ze met mensen zakendoen. Wie zijn de mensen achter je zaak? Maak wat leuke (bedrijfs)foto’s en laat ze zien!
Gebruik testimonials
Testimonials werken nog steeds heel goed! Want wat is er nu beter dan van andere klanten te horen wat ze aan je dienst of product hebben gehad? Hoe meer details je geeft hoe betrouwbaarder het overkomt.
Dank aan Google en David Booth
Dit was een selectie van tips waarvan ik vind dat ze nog te weinig gebruikt worden. Doe er je voordeel mee! De rest van de dag ging over nieuwe functies in Google+, Adwords en Analytics. Wist je bijvoorbeeld al dat je nu vanuit Analytics kunt testen met de inhoud van je website? En dat Google Places vervangen gaat worden door Google + Local pages?
Deze dag was heel goed georganiseerd, lekker eten en we hadden zelfs drankjes en wc-papier in Google kleuren, verzin het maar! Mijn dank gaat vooral uit naar David Booth van Cardinal Path die deze tips gegeven heeft, deze man kan echt een fantastische presentatie geven waarbij je helemaal in zijn verhaal meegezogen wordt.
Heb je hulp of advies nodig bij het uitvoeren van een van bovenstaande items? Ik help je graag op weg!
Na afloop was het nog even gezellig bijkletsen en netwerken. Foto © Google
Je hoeft de techniek van je website niet helemaal alleen te doen. Als online professional of VA ben je veel met je website(s) bezig. Er zijn momenten dat je wel wat hulp kunt gebruiken, zeker als het gaat over de techniek en het onderhoud.
Website struggles leveren frustratie op en verslinden je kostbare tijd. Hoe heerlijk is het dan als je aan kunt kloppen bij iemand met veel kennis en ervaring van WordPress en andere online tools. Iemand die zelf al heel veel geprobeerd heeft en daardoor sneller met een oplossing kan komen?
De afgelopen 8 jaar heb ik ruim 200 klanten mogen helpen, waaronder veel VA's die mijn hulp ook inschakelen voor websites van hun klanten. Dus loop je vast op een technisch probleem bij een website? Laat mij je project weer in beweging brengen.
Stuur me een mailtje met je website uitdaging en ik laat je weten of en hoe ik je kan helpen. Let's FIX it!