Op het moment dat je inhoud op je website plaatst is het natuurlijk relevant en interessant. Maar… tijden veranderen, je leert continu bij en scherpt je inzichten aan. Als je die oude webpagina of dat blog een tijd later terugleest kan het zomaar zo zijn dat je ontdekt dat hij eigenlijk niets meer toevoegt aan je site, of zelfs in je nadeel kan werken.
Ik raad je daarom aan om je website regelmatig met een frisse blik door te lezen, dus ook de oudere pagina’s en berichten. Misschien kom je artikelen tegen die echt verouderd zijn? Je kunt ze verwijderen, een update geven of een geheel nieuwe versie maken.
Heeft je oude artikel wel veel verkeer vanuit Google? (check je analytics voor verwijderen!)
Misschien is het dan slimmer om het artikel niet te verwijderen, maar alleen te updaten en/of door te verwijzen naar een nieuwe versie. Daarmee geef je een deel van de waarde van je oude bericht door aan de nieuwe waardoor deze beter opgepakt wordt.
Je kunt natuurlijk ook een call-to-action of aanbod toevoegen aan dit soort veelbezochte berichten, een mooie kans om van een bezoeker een klant te maken.
Zeker in deze voor velen wat rustigere zomer- of decemberperiode een ideale klus om weer eens op te pakken!