Aangenaam, ik ben Marjon Saft
Met de Zaanstreek als thuisbasis help ik klanten in deze regio en ver daarbuiten met hun website.
Ik kan je helpen met de technische rompslomp rond het bouwen van je website. Ik vind het super om je wegwijs te maken in de online wereld, uit ervaring kan ik je vertellen wat werkt en wat niet werkt. Omdat de online ontwikkelingen erg snel gaan blijft het daarnaast erg leuk om bij te leren en te experimenteren met nieuwe technieken. De afgelopen jaren heb ik me naast webbouw bijvoorbeeld veel verdiept in online overtuigingstechnieken (neuromarketing).
Hoe is het allemaal begonnen?
Ik herinner me de eerste keer dat ik online was nog goed. Google bestond nog niet en ik had een lijst met internetadressen (op papier!) gekregen. Ik vond het fantastisch dat je een soort oneindige bibliotheek op de computer had. Daarna ontdekte ik ook nog de mogelijkheden om in contact te komen met gelijkgestemden en ik was verkocht.
In 1999 begon ik met werken bij het bedrijf van mijn vader, producent van aluminium producten voor de bouw: voornamelijk rolsteigers. Hij wilde exporteren naar Amerika maar werd daar min of meer uitgelachen zonder website. “Je bent geen serieus bedrijf als je geen website hebt” zeiden de Amerikanen. Eenmaal terug in Nederland vroeg hij mij of ik het leuk vond om een website voor het bedrijf te bouwen. Dat wilde ik en ik had bij toeval mijn roeping gevonden!
Sinds 2011 ben ik fulltime als ondernemer bezig met het bouwen, onderhouden en optimaliseren van websites. Ik help bedrijven bijvoorbeeld met het bouwen en online zetten van een nieuwe website. Of, als ze al een website hebben help ik met het verbeteren van de vindbaarheid zodat hun klanten ze ook daadwerkelijk weten te vinden. Tenslotte help ik met het doorvoeren van omzetverhogende technieken op de website.
Website technieken
Mijn eerste websites bouwde ik rond het jaar 2000 compleet in HTML en CSS code, aangevuld met al dan niet bewerkte afbeeldingen.
Later kwamen de CMS systemen als Joomla en WordPress in opkomst en ontdekte ik de voordelen hiervan. Je kon je meer op de inhoud en promotie van de website richten omdat het technische gedeelte voor een groot deel geautomatiseerd was. Toch is het nog steeds nuttig dat ik goed overweg kan met de broncodes, bijvoorbeeld bij maatwerk templates, die ik vaak in opdracht van grafisch vormgevers opbouw.
Nooit uitgeleerd
Naast mijn werk volg ik diverse opleidingen en cursussen in de avonduren. Ook heb ik heel veel geleerd door dingen gewoon zelf te proberen. In deze branche ben je nooit uitgeleerd. Ontwikkelingen blijven doorgaan en nieuwe technieken en methodes komen regelmatig voorbij. Hierin schuilt dan ook een mooie uitdaging om bij te blijven en deze nieuwe technieken te leren.
Samenwerking met specialisten
Omdat webdesign en online promotie zo’n enorm breed gebied aan kennis en vaardigheden vereist werk ik voor veel projecten samen met andere specialisten, zoals grafisch vormgevers, programmeurs, Adwords specialisten, copywriters, fotografen of social media experts.
Vrije tijd
Als ik niet aan het werk ben vind ik het heerlijk om met mijn hond te wandelen, en dan het liefst in een bos of op het strand. Ik lees alles wat los en vast zit, hou van films, schrijf regelmatig en vind het leuk om met tekst en beeldmateriaal bezig te zijn.
Wat kan ik voor je betekenen?
Kun je wel wat hulp gebruiken bij je website? Ik kan je alleen adviseren waar nodig of echt alles uit handen nemen. Net wat jij zelf handig en prettig vind!
Bekijk mijn volledige aanbod, van een korte privéles tot het bouwen of verbeteren van een complete website.