Waarom koop je iets?
Omdat je het écht nodig hebt?
Of omdat je het gevoel hebt dat je het nodig hebt?
Of dat nu echt zo is of niet 😉
Als je alle marketing hypes, nieuwste websitetechnieken, mooie opmaak en neuromarketingtechieken weg zou laten: wat blijft er dan over van jouw aanbod?
Is dit nog iets waarvan mensen het gevoel hebben dat ze het nodig hebben?
Lost het een probleem op of maakt het hun leven makkelijker, mooier, gezelliger, etc.?
Dat is altijd nog de basis die nodig is om je product of dienst te verkopen.
Daarna kun je er uiteraard nog veel meer van verkopen door de nieuwste marketinghypes, websitetechnieken, mooie opmaak en neuromarketingtechnieken er op los te laten.
Eerst de basis op orde dus: het aanbod!
Toch kom ik in de praktijk nog regelmatig bedrijven tegen die denken dat ze (nog) niet verkopen via hun website omdat er een technisch snufje in hun website mist.
Omdat ze nog niet meedoen aan dat ene populaire social media kanaal.
Omdat ze nog geen neuromarketing hebben toegepast…
Ze denken dat als dat eenmaal geregeld is de verkoop vanzelf volgt, maar komen daarmee van een koude kermis thuis als het aanbod niet in orde is.
Zorg dus eerst dat je aanbod zo samengesteld en omschreven is dat je potentiële klanten het gevoel hebben dat ze je aanbod nodig hebben, ga daarna pas aan de slag met de modernste marketingsnufjes en technieken om meer verkeer te krijgen.
Natuurlijk help ik mensen graag met het implementeren van alle technieken en hypes, maar… ik heb besloten dat ik voortaan ook even verder kijk of het wel (al) nut heeft. Er moet een product verkocht worden waar mensen iets aan hebben. Of waar ze in ieder geval het gevoel bij hebben het nodig te hebben.
Ik weet zeker dat het in deze volgorde veel beter werkt!
Je hoeft de techniek van je website niet helemaal alleen te doen. Als online professional of VA ben je veel met je website(s) bezig. Er zijn momenten dat je wel wat hulp kunt gebruiken, zeker als het gaat over de techniek en het onderhoud.
Website struggles leveren frustratie op en verslinden je kostbare tijd. Hoe heerlijk is het dan als je aan kunt kloppen bij iemand met veel kennis en ervaring van WordPress en andere online tools. Iemand die zelf al heel veel geprobeerd heeft en daardoor sneller met een oplossing kan komen?
De afgelopen 8 jaar heb ik ruim 200 klanten mogen helpen, waaronder veel VA's die mijn hulp ook inschakelen voor websites van hun klanten. Dus loop je vast op een technisch probleem bij een website? Laat mij je project weer in beweging brengen.
Stuur me een mailtje met je website uitdaging en ik laat je weten of en hoe ik je kan helpen. Let's FIX it!