Misschien was het je al opgevallen als je de plug-in Contact-Form 7 gebruikt: de melding over configuratiefouten. Vaak gaat het daarbij over het ‘van’-veld dat de gegevens van degene die de mail verzond bevatte. Dit is natuurlijk handig om direct een antwoord aan diegene te kunnen sturen.
Het blijkt echter dat spamfilters hiervan in de war raakten en veel mail verdween ten onrechte in spamboxen.
Wat kun je hier aan doen?
Het ‘van’-veld kan daarom het best een mailadres eindigend op je domein zijn, zodat spamfilters zien dat de versturende server (je website dus) hetzelfde is als de afzender. Hierdoor wordt de mail goedgekeurd en komt deze niet in de spambox terecht.
Gelukkig kun je evengoed, op een andere manier, instellen dat je antwoord wel direct naar de verzender blijft gaan. Dat scheelt weer in je mailafhandeling, we hebben het al druk genoeg 😉
Om dit te bereiken vul je bij “Aanvullende kopteksten” het volgende in:
Reply-To: [your-email]
Het zou er dan bijvoorbeeld zo uit komen te zien:
Wanneer je een onderhoudspakket bij mij hebt heb ik dit al voor je geregeld!
Ik raad je altijd aan om een test te versturen vanaf je website om te checken of alles goed aankomt. (is sowieso een goed idee om regelmatig te doen, er zijn nog meer -externe- factoren die een goede bezorging kunnen verhinderen)
Succes en mocht je hier hulp bij nodig hebben dan kun je mij natuurlijk ook altijd via mijn strippenkaartsysteem inschakelen!