Wat te doen aan e-mail instellingen en configuratiefouten in Contact Form 7?
Misschien was het je al opgevallen als je de plug-in Contact-Form 7 gebruikt: de melding over configuratiefouten. Vaak gaat het daarbij over het 'van'-veld dat de gegevens van degene die de mail verzond bevatte. Dit is natuurlijk handig om direct een antwoord aan...
Goede doel van 2016
Het goede doel van 2016 staat ook al weer vast, ik ga Stichting Pole Position helpen! Zij maken het bezoeken van sportwedstrijden voor iedereen mogelijk, een mooi initiatief dat ik graag ondersteun!Wilco van Gelder, voorzitter Stichting Pole Position: Hoewel wij op...
Mist het gevoel dat je het nodig hebt nog in jouw aanbod?
Waarom koop je iets?Omdat je het écht nodig hebt?Of omdat je het gevoel hebt dat je het nodig hebt? Of dat nu echt zo is of niet 😉 Als je alle marketing hypes, nieuwste websitetechnieken, mooie opmaak en neuromarketingtechieken weg zou laten: wat blijft er dan over...
Waarom worden websites eigenlijk gehackt?
Veel klanten vragen me waarom websites nu eigenlijk gehackt worden. Daarbij hebben ze het idee, wat moet iemand nou met mijn website? "Zoveel bezoekers heb ik nu ook weer niet, en ik heb helemaal geen interessante data zoals persoonsgegevens e.d. in mijn website...
Website tip: check je links!
Het internet is ontworpen om websites onderling te laten linken met elkaar. Maar natuurlijk wijzigt er ook regelmatig het een ander online. Ik raad je daarom aan om eens in de zoveel tijd je links even na te lopen, zowel binnen je eigen site als de links die je op...
Inspiratie voor nieuwe inhoud op je website
Regelmatig iets nieuws plaatsen op je website geeft je bezoekers vertrouwen dat ze met een actief bedrijf te maken hebben, daarnaast waardeert Google websites die regelmatig bijgewerkt worden beter dan websites waar nooit iets nieuws te vinden is.Inspiratie nodig voor...
Stof jij je website wel eens af?
Op het moment dat je inhoud op je website plaatst is het natuurlijk relevant en interessant. Maar... tijden veranderen, je leert continu bij en scherpt je inzichten aan. Als je die oude webpagina of dat blog een tijd later terugleest kan het zomaar zo zijn dat je...
Google update na 21 April: Bangmakerij? Hoe zit het nu écht?
Na alle paniekzaaierij van webdesign- en marketingbureaus omtrent 21 april nu eens tijd voor een nuchtere blik op wat er nu echt aan de hand is. Het is altijd wel grappig om te zien hoe een aangekondigde update van Google door velen wordt aangegrepen als kans om...
Overzicht in Google Analytics met een dashboard
Heb je soms moeite om te bedenken wat je nu met al die informatie van Google Analytics aanmoet? Waar moet je beginnen in die enorme brei aan informatie...? Precies om die reden heb ik ooit een overzichtelijk Analytics Dashboard gemaakt voor mijn klanten met een...
5 weetjes die je leven met WordPress leuker en makkelijker maken
De laatste maanden heb ik veel 1 op 1 lessen gegeven aan ondernemers die hun eigen site bij willen houden. Vaak bleek ik met in mijn ogen kleine tips een groot verschil te kunnen maken in het frustratieniveau en hun manier van werken in Wordpress. Ik deel hier graag...
Workshop online verleiden XXL dag Club van 25
Hoe zorg je ervoor dat bezoekers klanten worden? Je mag ze best een beetje verleiden. Sterker nog: Als jij geen plan hebt om je klanten stap voor stap te verleiden om klant bij je te worden, is de kans groot dat ze onverrichter zake weer vertrekken. Zonde!In de...
Handleiding: SEO afbeeldingen optimaliseren
Een van de meest ondergewaardeerde onderdelen op SEO-gebied: de optimalisatie van afbeeldingen. Veel webmasters laten deze taak liggen, de mens is nu eenmaal snel gemakzuchtig. Des te meer reden om het zelf wel goed te doen, zo maak je meer kans om goed gevonden te...
Interview in de Aktief Wormer aug 2014
Ik stond afgelopen maand met een interview in het krantje van Wormerland, de Aktief. Je kunt het interview ook hier lezen (klik op de afbeelding voor een vergroting):
Zijn de zoekresultaten in Google bij iedereen anders?
“Ik snap er niets van, ik sta nog steeds op nummer 1 in Google, maar ik heb ineens minder verkeer op mijn website”, hoorde ik mijn klant zeggen. Ik vroeg of ze het eens kon laten zien, want ik had al zo’n vermoeden dat er iets anders aan de hand was… Ik had voor het...
Verkopen is een kwestie van zaaien en oogsten voor de lange termijn
Als je klanten aan je wilt binden moet je af van het idee dat het NU moet! Ik had latente interesse in dienst X, zag het ergens voorbij komen en ik vroeg me af wat de voordelen zouden zijn en of ik er iets aan zou hebben. Op de website van het bedrijf zag ik dat je...